Idag väntade vi besök av några vänner från sthlm. Deras minsta vaknade i natt med feber så de sköt upp resan och hoppas på att komma imorgon. Vi fick då planera om och vi besökte då havet med hjälp av cyklarna. Där mötte vi kossor som vi fick sjasa iväg då de stod på stigen. Mkt trevlig dag.
Vad händer?
fredag, juli 27, 2012
torsdag, juli 26, 2012
onsdag, juli 25, 2012
60 ägg
Idag vaknade vi av enl Alva vit himmel. Efter slapp fm packade vi strandväskan med em fika. Först skulle vi åka och handla frigående ägg direkt från hönsgården och hälsa på hönerna. Nu ska det bakas och stekas ägg. Ommmelett!
tisdag, juli 24, 2012
Semesterfirar
Nu har vi anlänt till Gotland och södra delen. Vi bilade av båten och termometern visade 25 grader men kraftig vind. Sommaren är här.
Idag Tisdag smörjde vi in oss och bilade ner till havet. Oopps vi var inte ensamma denna gång. Termometern visade 29 grader. Nu sitter jag å Henrik ute med rose och läslektyr. Här stannar vi länge.
lördag, oktober 01, 2011
tisdag, september 13, 2011
tisdag, augusti 30, 2011
Vilma idag 11 månader
Oj... men vart tog detta år vägen. Snart är vår lilla tjej 1 år och snart inskolad på förskolan och jag och Henrik jobbar för fullt. Vardagen hinner ikapp.
Nä vi njuter ett tag till. 1 månad eller 4 veckor är en ganska lång tid trots allt.
Nyss hemkommen från härliga Alcudia på Mallorca. Brunbrända och fulla av fotominnen från härlig natur ser jag fram mot hösten.
Det vankas fester från höger och vänster. I lördags var vi på Bröllop och kärleken spreds i stora salen. Tack mor och far för hjälpen med barna.
Idag har Alva börjat förskolan igen efter nästan hela 3 månader. Känns faktiskt lite konstigt att bara vara hemma med ett barn. Jag har hunnit ta en långpromenad medans Vilma sov i vagnen. Ska nu försöka ta hand om hemmet som under sommarmånaderna fått damma igen. Det är så mkt roligare att göra saker ute när solen skiner.
Vi ses
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

